Powered by Blogger.

SAMPAI BILA NIK AZIZ AKAN TERUS BERLAKON DENGAN FAHAMAN 'ALLAH DUDUK'NYA?

Ada 'dua kelas' yang berbeza apabila membabitkan Nik Aziz. Kalau dia mengajar di khalayak ramai, maka yang diajarkannya adalah ilmu awam. Tetapi apabila berada di tempat tertutup dan hanya untuk kelompok tertentu, maka ajarannya jauh menyimpang daripada ajaran awamnya.

Bukan lagi rahsia, Nik Aziz berpegang kepada pendapat bahawa Allah Taala Duduk, Allah Taala bertangan, Allah Taala turun, dan sebagainya yang dilihat sangat hampir dengan ajaran kumpulan mutasyabihat. Namun apabila berada di khalayak ramai, itulah yang digelar oleh bekas pelajar-pelajarnya yang dia seorang PELAKON yang sangat hebat.

Tetapi sesuatu yang tidak mampu dilakonkannya ialah, Nik Aziz tidak dapat membezakan antara ILMU MANTIQ DENGAN ILMU TAFSIR.

Dan kerana itulah, dia pernah MENGHALALKAN TUPAI untuk dimakan!

Itulah juga gambaran apabila media massa mendedahkan tentang pelbagai perkara mungkar di Kelantan yang diisytiharkan sebagai Negeri Islam Contoh di Malaysia. Kalau tanya pecacai PAS, mereka akan segera berdalih kononnya di negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO pun, maksiat dan kemungkaran menjadi-jadi. Malah statistiknya tidak lebih baik daripada Kelantan.

Namun mereka terlupa sesuatu. Negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO tidak mendabik dada bahawa mereka diperintah oleh ulama dan lebih baik daripada negeri-negeri yang lian. Setidak-tidaknya negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO, sedar diri dan tidak mudah mendabik dada.

Anehnya, pendedahan-pendedahan yang dibuat berhubung pusat-pusat maksiat yang boelh ditemui dengan mudah di Kelantan, terutama sekali di Kota Bharu dan Cempaka kawasan yang diwakili oleh Nik Aziz sendiri, rupa-rupanya mengundang kemarahan kepada para pecacai PAS. Berbanding mengakui kewujudan tersebut, mereka sebaliknya mencari jalan untuk melakukan serangan dan ugutan terhadap wartawan-wartawan yang membuat pendedahan.

Terbaru, seorang wartawan wanita dari New Straits Times telah 'diserang' menerusi Facebook dan blog dengan hebat. Malah, blog-blog yang turut menyiarkan pendedahan berkenaan, menjadi kerumunan para pecacai PAS dan ugutan dibuat secara agresif.

Apa yang hendak ditutup oleh para pecacai? Apakah mereka fikir dengan berbuat begitu, maka Kelantan akan kekal persepsinya sebagai sebuah Negeri Islam yang mana menurut Nik Aziz, tidak ada arak, tidak ada judi, tidak ada kedai loteri dan sebagainya?

Sedangkan dari semasa ke semasa, Harakah Daily dan semua media pro-PAS enggan menulis dan menyiarkan tentang statistik jenayah serta masalah sosial di Kelantan yang tidak pernah menurun, bahkan telah menjadikan Kelantan sebagai JUARA berbanding negeri-negeri lain!

Cukupkah dengan hanya bercakap bohong selama 23 tahun, maka Kelantan akan terus selamat sepertimana BERBOHONGNYA NIK AZIZ DAN PAS KELANTAN tentang ROYALTI MINYAK yang digunakan untuk menutup KEMALASAN, KETOLOLAN dan KEBAGHALAN PAS mentadbir Kelantan?

Yang sahnya, berdasarkan pemerhatian penulis sendiri, Kelantan dan Kota Bharu tidaklah seIslam mana pun berbanding Bukit Bintang dan Puchong yang cukup terkenal dengan rumah urut, disko, pusat hiburan dan pusat maksiat!!!

1 comments:

  1. aku baca entri ni dalan flyingkick pagi tadi...

    ReplyDelete

Followers