Powered by Blogger.

Temu Ramah dengan Tun Oracle


Puak2 UMNO bergembira sangat bila Tun Daim memuji Najib dan berkata BN akan menang tipis. Tak menang 2/3 tapi tetap menang. Wah- gembira sunguh puak UMNO. Ada yang kata kita akan menang lebih besar. Ada yang bertegas , kata UMNO akan menang 2/3.Daim kata menang tipis, depa kata menang besak.
Mengapa orang UMNO nak percaya sangat kelentong Tun Daim? Bukankah dalam tahun 2008, puak UMNO menyerang Daim tanpa belas kasihan? Membelasah dan membalun orang sudah menjadi fiil orang2 Melayu bikinan UMNO 88. 
Daim disifatkan sebagai orang tua nyanyuk, pencen lagi baik, dan Daim macam Quran buruk- dibaca tidak boleh, dibuang takut dosa. Nah, sekarang apa2 kelentong yang Daim keluarkan dianggap sebagai ramalan nujum pak belalang yang luhur lagi sahih. Sungguh terdesak puak2 UMNO 88 ini.
Saya pun hendak berkongsi interview saya dengan seorang lagi Tun. Nama dia Tun Oracle. asal pun negeri kedah. Sekolah pun pernah sekolah Sultan Abdul Hamid College. Tun Oracle kenal semua adik beradik Daim. Dia kenal ayah Daim dan sangat kenal dengan Pok Rafaeah, ibu kepada Daim. Malah Tun Oracle ini bayangan Tun Daim. Mai kita dengak cerita Tun yang lagi satu ni sat ya. Kemudian baghu kita buat kesimpulan. 

0 comments:

Post a Comment

Followers