Powered by Blogger.

Adakah Bagan Serai kawasan "gay safe area


Akan 'stay' di Lembah Pantai untuk perjuang hak Melayu untuk murtad
Yang pastinya kemungkinan besar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding kerusi Parlimen di Perak dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata demikian ketika ditanya dan laporan disiarkan oleh akhbar Sinar HARUAN sama ada beliau akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh di Pulau Pinang.

"Ada yang mengatakan saya perlu pergi ke Perak atau Selangor tetapi saya berfikir mungkin di Perak. Namun tiada keputusan telah dibuat. Saya masih memikirkannya, "kata Anwar.
 

Takut malu majoriti turun mendadak
Walau bagaimanapun, Anwar menolak spekulasi bahawa beliau mungkin berpindah ke Lembah Pantai, di mana anak perempuannya Nurul Izzah  menjadi Ahli Parlimen kawasan tersebut.

"Biarkan dia tinggal di Lembah Pantai. Mengapa saya perlu mengganggu beliau? Raja Nong Chik Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Menteri sudah cukup mengganggunya, " katanya, sambil ketawa kecil.

 

Anwar menjadi wakil rakyat  Permatang Pauh MP sejak beliau berada dalam Umno sehingga dia dipecat daripada parti pada 1998 dan dipenjarakan atas tuduhan rasuah dan sodomi.

Walau bagaimanapun,  isterinya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail telah memenangi kerusi tersebut dalam tiga pilihan raya umum sehingga dia melepaskan kerusi pada tahun 2008, untuk memberi laluan kepada Anwar.

0 comments:

Post a Comment

Followers