Powered by Blogger.

DILEMA ANTARA MARUAH DAN CHECK KOSONG!!!


Kalau orang lain, mungkin diorang akan ambik cek kosong tu dan menggadaikan maruah mereka semata - mata kerana laba dunia. Tapi, bagi orang yang bermaruah?

Inilah dilema yang dihadapi oleh Si Ketua Penipu tu sebenarnya. Dia sekarang hanya memiliki berkotak - kotak cek kosong untuk diisi dan diberikan kepada orang.

Nak kata dia ada maruah? Maruah tu la yang dia dah gadai kepada orang. Bukan baru hari ini, tapi sejak dari dulu lagi. Mungkin sebelum dia jadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Tapi, bagi orang dalam UMNO, perkara sedemikian memang tak menjadi sesuatu yang menghairankan. Sebab sejak dalam UMNO lagi, Si Ketua Penipu tu memang macam tu.

Bila dia dah tak mampu nak memiliki sesuatu, dia gunakan cara lain untuk mendapatkan apa yang dia nak. Termasuk la 'beli' orang dengan cara sedemikian.

Pendedahan terkini yang dibuat terhadap Si Ketua Penipu tu ialah mengenai cobaan dia untuk memancing Datuk Eskay dengan sekeping cek kosong.

Perkara tersebut didedahkan sendiri oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik ekoran penyebaran beberapa keping gambar aksi 'panas' Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Persoalannya sekarang, kepada Si Ketua Penipu tu tak saman Tan Sri Rahim jika dakwaan yang dibuat itu tidak benar? Kenapa dia tak ambik tindakan?

Heran bukan. Macam Si Ketua Penipu ni takut sangat dengan geng - geng Trio Datuk T ni. Apa yang dia takut sangat, tak pasti la pulak.

Sebelum ini pun, dia masih jugak tak ambik tindakan sedangkan mereka bertiga secara terang - terangan mengaku menyebarkan video seks dengan Chinadoll tu.

Jadi, memang wajar sangat Si Ketua Penipu tu tampil dan menjelaskan kepada rakyat. Betul ke ada usaha dia nak bagi rasuah kepada Datuk Eskay supaya buat 'U-Turn'?

Hakikatnya, orang yang selalu menuduh pemimpin UMNO rasuah ni la Pengasas kepada perkara tersebut. Cuma dia tak buat sendiri. Dia suruh orang lain buat untuk dia.

Kalau kantoi, dah tentu - tentu dia tak kena. Sebaliknya, orang yang dia suruh tu jugak yang akan kantoi. Dia ibarat macam 'Anjing Suka Makan Taik' jugak la. 

Kalau tak dapat makan, dia hidu pun dah cukup. Itu la Si Ketua Penipu yang diagung - agungkan dek puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Yang kononnya diberi gelaran 'Anugerah Tuhan'. Kepala Tengkorak Dia!!!

0 comments:

Post a Comment

Followers