Powered by Blogger.

Anwar KHIANATI Jasa Jasa Pak Lah

Mutakhir ini dada dada akhbar dan skrin mana mana website rancak menceritakan kisah gelanggang politik negara.

Kehangatan topik bermula sebaik sahaja Perdana Menteri Dato Seri Abdullah Badawi mengumumkan secara rasmi bahawa beliau tidak akan bertanding jawatan Presiden UMNO pada pemilihan bulan Mac tahun depan. Sekaligus membawa erti beliau akan turun tahta dari kerusi Perdana Menteri atau erti kata lain mengosongkan jawatan Perdana Menteri Malaysia lebih awal dari Plan Peralihan Kuasa 2010.

Semalam Datuk Seri Najib mengumumkan akan bertanding jawatan Presiden dan mengikut ramalan semua yang memerhati politik, hampir pasti Najib akan menang mudah. Apatah lagi pagi tadi Tan Sri Muhyidin Yasin mengumumkan akan bertanding jawatan nombor 2 UMNO, Timbalan Presiden untuk tambah merancakkan lagi perebutan bersama Tan Sri Muhammad Taib dan Datuk Seri Wira Ali Rustam.

Pemergian Pak Lah memang sudah diramalkan oleh pelbagai pihak.


Dalam penulisan kali ini Blogmaster tidak mahu mengulas kemeriahan pertandingan merebut jawatan tertinggi dalam UMNO, masih terlalu awal.

Blogmaster juga enggan mahu mengupas kesimpulan pengunduran Pak Lah yang dikira tempoh Perdana Menteri paling singkat dalam sejarah negara kita.

Pada posting atau penulisan disini, Blogmaster mahu menyingkap kembali sejarah sekadar memberikan ‘peringatan’ kepada seorang manusia rakyat Malaysia, berbangsa melayu, beragama islam yang telah “diselamatkan” oleh Pak Lah dan harus berterima kasih dan bukannya mengkhianati jasa jasa Pak Lah……..

Manusia yang dimaksudkan adalah Anwar Bin Ibrahim!


0 comments:

Post a Comment

Followers